Wednesday, June 12, 2013

sakit yang tak diduga...

Assalamualaikum.....

sekian lama saya menyepi, akhirnya berkesempatan untuk menulis di blog ini.. setelah semuanya beransur pulih....ye saya baru sahaja sembuh daripada sakit yang tidak diduga...

minggu pertama bulan 05/2013

okey, dalam minggu itu, saya datang bulan..namun, tak sama seperti bulan2 yang sebelumnya, saya mendapat sengugut yang teruk...darah yang keluar juga banyak...lebih2 lagi ketika waktu malam..pada saya, mungkin kerana stress dalam membuat asgment...tetapi darah masih banyak walaupun hari yang ke5...lain dari yang lain...sengugut pula sehingga hari ke3..sakit yang teramat sangat...saya kuatkan juga menempuh hari mengundi semasa pilihan raya...walaupun ketika itu, rasa lesu, lemah menguasai diri...

hari ke7

awal pagi selasa...hari ke2 bekerja sebagai guru ganti di sek.men dato taha...saya bangun sekitar jam 6.00 pagi...menuju kedalam bilik air, saya mula pening kepala tak terhingga2, jantung pula berdegup laju...saya sempat berpaut pada kolam air sebelum rebah tak sedarkan diri...sedar2 saya terbaring didalam bilik air....saya terus memanggil mak, beritahu apa yang terjadi...mak mula risau...saya menangis kesedihan...binggung dengan apa yang berlaku...namun, malam itu, tuala wanita saya pakai sebanyak 4 pad...sehingga kan saya memakai pampers orang tua kerana saya ketika itu seolah2 berlaku pendarahan yang banyak...

selepas itu, saya menuju kebilik untuk menukar pakaian yang dah basah...belum sempat saya menukar seluar...saya jatuh pengsan lagi...ketika itu mak ada bersama saya...Allah saja yang tahu betapa lemahnya saya....

pagi tu..saya terus ke klinik, ambil darah dan keputusannya, darah saya hilang separuh badan...bacaan normal 11, tapi bacaan darah saya masa tu tinggal 5.5 je....saya terus dimasukkan air dan terpaksa rujuk ke hospital Tampin....sampai sahaja di hospital, saya demam plak..Dr beritahu keadaan saya dalam bahaya, saya kene masuk darah juga tapi keesokan harinya...risau saya tidak terhingga, ketika itu tiada lain dalam ingatan selain menyebut nama ALLAH...saya beristigfar banyak2...nuar datang melawat dengan mak ayah dia sekali...masih saya ingat, ketika bersalaman dengan mak nuar...air mata nie  laju je mengalir...hari2 mak datang melawat...saya ditahan wad selama 3hari....sebanyak 3beg darah orang yang tidak saya kenali kini mengalir dalam darah saya...

setelah keluar wad

saya semakin beransur pulih...tapi kan, rasa seram mula menyelubungi tiap2 malam...boleh dikatakan hari2 saya tidur dalam keadaan yang takut...setiap malam saya mimpi yang bukan2, mimpi buaya la, hantu air la...macam2 lagi laa...nuar sarankan saya pergi berubat kampung...saya terus berubat dengan makcik Pah kenalan mizah...kata beliau saya diganggu lembaga hitam...beberapa hari selepas itu, rasa masih jugak seram dan tidak senang hati...

kata nuar, dia nak saya berubat dengan makcik Su..dukun limau yang bukan calang2 orangnya...2 minggu baru berkesempatan berjumpa dengan makcik tu...kata makcik nie, saya sakit disebabkan gangguan syaitan iblis..kemudian dia tgk kedudukan limau tu lagi...amat memeranjatkan saya, saya terkene buatan orang!...menurut makcik tu, orang yang buat saya tu dari kawan2 saya juga....disebabkan sifat dengki dan iri hati melihat saya bersama dengan nuar...dia nak saya sakit, supaya nuar tinggalkan saya...zalim kan? saya xdapat meneka siapa orangnya...siapa sangka dalam perhubungan kami, ada yang tidak menyukai...sungguh menyedihkan saya, apabila mereka ini sanggup bersokongkol dengan jin & syaitan untuk memusnahkan kebahagiaan orang lain...rupa2nya selama ini saya dikelilingi manusia yang busuk hatinya...tetapi tidak mengapa, saya kuatkan semangat, tanam dalam hati...Allah sentiasa ada bersama saya...3 hari berturut2 saya mandi limau, dan pakai tangkal dari bawng putih, jerangau, cekur, & lln untuk hindarkan gangguan itu...malah nuar juga diganggu...datang hantu dalam mimpinya, diberinya pedang tapi nuar menolak...dikejut nuar lagi kata yang dia ada depan umah..naur bangun pukul 2pagi tu, tgk depan umah...xda sape pun...punya la berani diakan...

sekarang saya dah okey...alhamdulillah...ALLAH mengasihani saya...saya percaya di yang saya bawah lindunganNYA...mudah-mudahan saya sihat dari gangguan manusia dan iblis yang zalim ini...Terima kasih nuar, kerana susah senang bersama saya ketika sakit mahupun sihat....ternyata, dugaan ini mengeratkan lagi hubungan kita....

No comments:

Post a Comment